Odbory
Hudobný odbor :
Najpočetnejším odborom v ZUŠ je hudobný odbor navštevovalo ho 160 žiakov. Žiaci si mali možnosť vybrať zo širokej škály hudobných nástrojov tie, ktoré sú im blízke alebo o ktoré majú záujem. Naša škola ponúka výučbu hry na týchto hudobných nástrojoch: klavír, husle, gitara, akordeon, zobcová flauta, priečna flauta a keyboard. Okrem výučby na jednotlivé hudobné nástroje vyučujeme spev – klasický a ĺudový. Dosiahnuté výsledky a úroveň výchovno-vzdelávacieho procesu sú veľmi dobré. Vo vyučovacom procese hudobného odboru výrazne prevládal individuálny prístup a diferenciácia vzhľadom na schopnosti, zručnosti a možnosti žiakov. Zo strany pedagógov bolo hodnotenie vedomostí žiakov objektívne a ich motivácia podnetná a aktivizujúca. Väčšina pedagógov je vysoko zdatná, pracuje s nadšením a tvorivo, majú kladný vzťah ku žiakom. Máme aj takých učiteľov, ktorí so svojimi žiakmi dosahujú sústavne vynikajúce výsledky. Obsah vzdelávania korešpondoval so schválenými učebnými osnovami. Vyskytli sa prípady, keď žiaci nezvládli určené požiadavky a ani nemali záujem a dostatočné predpoklady pre vzdelávanie na našej škole a preto sme museli pristúpiť k možnosti predčasného ukončenia štúdia. Súčasťou našej výchovno – vzdelávacej práce podľa učebných plánov je aj vyučovanie komornej a súborovej hry ako ideálneho prostriedku aktívneho „muzicírovania“. Hlavným cieľom efektívnosti výchovy a vzdelávania školy ostala výchova umením (formovanie osobnosti)k umeniu (rozvoj schopnosti tvoriť a prijímať umenie) a pre umenie (príprava talentovaných žiakov na umelecké školy, konzervatóriá, vysoké školy, na profesionálnu umeleckú činnosť).
Výtvarný odbor:
Najpočetnejším odborom v ZUŠ je hudobný odbor navštevovalo ho 160 žiakov. Žiaci si mali možnosť vybrať zo širokej škály hudobných nástrojov tie, ktoré sú im blízke alebo o ktoré majú záujem. Naša škola ponúka výučbu hry na týchto hudobných nástrojoch: klavír, husle, gitara, akordeon, zobcová flauta, priečna flauta a keyboard. Okrem výučby na jednotlivé hudobné nástroje vyučujeme spev – klasický a ĺudový. Dosiahnuté výsledky a úroveň výchovno-vzdelávacieho procesu sú veľmi dobré. Vo vyučovacom procese hudobného odboru výrazne prevládal individuálny prístup a diferenciácia vzhľadom na schopnosti, zručnosti a možnosti žiakov. Zo strany pedagógov bolo hodnotenie vedomostí žiakov objektívne a ich motivácia podnetná a aktivizujúca. Väčšina pedagógov je vysoko zdatná, pracuje s nadšením a tvorivo, majú kladný vzťah ku žiakom. Máme aj takých učiteľov, ktorí so svojimi žiakmi dosahujú sústavne vynikajúce výsledky. Obsah vzdelávania korešpondoval so schválenými učebnými osnovami. Vyskytli sa prípady, keď žiaci nezvládli určené požiadavky a ani nemali záujem a dostatočné predpoklady pre vzdelávanie na našej škole a preto sme museli pristúpiť k možnosti predčasného ukončenia štúdia. Súčasťou našej výchovno – vzdelávacej práce podľa učebných plánov je aj vyučovanie komornej a súborovej hry ako ideálneho prostriedku aktívneho „muzicírovania“. Hlavným cieľom efektívnosti výchovy a vzdelávania školy ostala výchova umením (formovanie osobnosti)k umeniu (rozvoj schopnosti tvoriť a prijímať umenie) a pre umenie (príprava talentovaných žiakov na umelecké školy, konzervatóriá, vysoké školy, na profesionálnu umeleckú činnosť).
Výtvarný odbor:
V tomto odbore v šk. roku študovalo 66 žiakov. V budúcnosti by sme chceli zdokonaľovať vedomosti a zručnosti pri práci s hlinou a tiež keramickú tvorbu. Tu je potreba aspoň menšej keramickej pece. Vyučujúca tohto odboru úzko spolupracovala so všetkými odbormi. Úroveň výchovno-vzdelávacieho procesu výtvarného odboru je veľmi dobrá. Žiaci ovládajú poznatky a zručnosti požadované učebnými osnovami dostatočne celistvo. Mladší žiaci boli oboznámení predovšetkým s prostriedkami výtvarného umenia. Naučili sa pozorovať predmety zobrazenia spôsobom, ktorý pozitívne narúšal ich naučené stereotypy videnia. Žiaci sú tvoriví, majú aktívny postoj k daným úlohám, k svojmu novému pohľadu na svet, zaujmú patričné stanovisko prostredníctvom vlastnej výtvarnej činnosti ako i umeleckou tvorbou. Žiaci II. stupňa sú schopní samostane sa orientovať vo všetkých disciplínách výtvarného umenia. Je v nich vypestovaná potreba pravidelného styku s umeleckým dielom.( návšteva výstav, galérií). Starší žiaci vedia umelecké dielo sústredene vnímať, hovoriť o svojich dojmoch a inšpiruje ich vlastnú tvorivú činnosť. Zvolené metódy a formy práce boli efektívne, pri ich realizácii sa uplatňovala diferenciácia a individuálny prístup. Výtvarnými prácami našich žiakov sa pravidelne prezentujeme na verejnosti formou výstav a tiež účasťou na súťažiach.
Tanečný odbor :
Tanečný odbor :
Štúdium v tanečnom odbore sa tiež podieľa nielen na formovaní citových, vôľových i charakterových vlastností, ale predovšetkým zvyšuje pohybovo – tanečnú úroveň. Tanečný odbor v školskom roku navštevovalo 28 žiakov. Hravým spôsobom výučby v prvom ročníku sme zefektívňovali prácu, udržiavali záujem dieťaťa a rozvíjali jeho fantáziu. Učebná látka jednotlivých ročníkov sa náročnosťou stupňovala, čím sa u žiakov získavala lepšia fyzická kondícia, sila, elastickosť a rozsah pohybu jednotlivých častí aj celého tela. Zdokonaľovala sa realizácia pohybu v priestore, zväčšoval sa pohybový rozsah, tanečnosť, ako aj zmysel pre dôslednejšie vnímanie hudby. V spolupráci s hudobným odborom vytvorili zaujímavé vystúpenia pre žiakov i širokú verejnosť